Behöver skriva av mig lite...

Red Maine idag på banan. Ingen av mina hästar har varit nere på Bökeberg denna vecka men imorgon åker Maine dit. Har ett nytt bett till honom, vet inte vad jag ska kalla det men typ ett halv Pessoa. Jag är inget fan av Pessoa bett eller skarpa bett över huvudtaget men kände att jag vill inte sitta och behöva slita med ett snällt bett för det är inte roligt för Maine att bli sliten i munnen eller för mig att sitta och slita i honom, därför valde jag att istället ta ett bett med lite hävstång så att han blir lite lättare att kontrollera. Detta bettet kommer jag endast använda i hoppning och så fort jag tycker att han känns som han lyssnar kommer jag sätta på det vanliga i hoppningen igen. Jag tänkte skriva lite om olika bett jag använder och som jag tycker om lite senare :) 



Så här ser det ut, valde att ha läder biten som går mellan ringarna för att det skulle vara ännu lite mildare :) 

Kommentera här: